Småbispan i mai 2024

Marsjseminar 26.- 28.april

Denne helga er satt av til å øve på marsjering og spilling slik at Småbispan ser og høres så flott ut som Småbispan helst selv vil på 17.mai. Både SK, AK og HK skal øve, så hold av helga!

Ta med varme klær alle dager, for vi marsjerer ute!

Trafikkvakter: Lørdag i perioden fra 12:45 til 14:15 og søndag fra 12:15-13:30 skal vi marsjere i gatene. Vi har behov for noen foreldre som kan bli med på runden.

Program:

HK: 17:00 – 19:00 spilling gymsal


Ta med matpakke og drikke.

HK: 10:00 – 15:00, matpause ca 12:00 – 12:45

Drill (fra AK): 12:00 - 15:00. (Ferdig samtidig med HK)

AK: 12:00 -14:15

SK: 12:00 -14:15


Ta med matpakke og drikke.

HK+ drill (fra AK): 11:00 – 14:00, matpause ca 13:00 – 13:30

AK: 12:00 – 14:00

SK: 12:00 – 14:00

1.mai - Påmeldingsfrist sommertur

Se sommertur-sida for mer informasjon.

Konfirmasjonsspillinger HK

Småbispan spiller i konfirmasjonen til korpsets egne konfirmanter. Denne spillingen er viktig for korpselevene, de har vært med i mange år og dette tjener både som motivasjon og takk. Vi spiller i alle typer konfirmasjoner og markeringer, det viktigste er at elevene blir gjort stas på.

Under følger oversikt over konfirmanter og datoer. Nærmere informasjon om oppmøtetid og sted finner du her.



Denne spillingen er viktig for korpselevene, de har vært med i mange år, og fortjener å bli gjort stas på. Viktig at alle i HK stiller, så sant man er frisk. Gi beskjed til Anne-Grethe (917 86 494) hvis du ikke kan komme, vi må ha en plan dersom vi må spille med redusert besetning. Jeg trenger også å vite det dersom noen ikke kan komme fordi de er gjest i en av disse konfirmasjonene, og dermed ikke kan være med på hele runden den aktuelle dagen.

15.mai - Påmelding sommerkurs:

Det nærmer seg påmelding til sommerkurs! �� NMF Trøndelag tilbyr spillekurs for korpselever fra 9 år og oppover. Kursene er tilpasset aldersnivå, og drives av dyktige, engasjerende instruktører! 


Korpset synes dette er viktig å støtte opp om, så vi fortsetter å dekke halvparten av deltakeravgiften på spillekurs.

Les mer her om aktuelle kurs, tider og priser.


Dersom dette er aktuelt for eleven, så send inn følgende informasjon til styret@smabispan.no  :

Selve innmeldingen gjøres av Anni styreleder, og påmeldingen er bindende. 


Frist for påmelding er 15. mai!!

Gult kurs i 4 dager for deg som er 9 – 11 år.
Du bør ha spilt i minst ett år før du melder deg på.
04. – 07. august på Trøndertun Folkehøgskole (eller Inderøy Kultursenter for de som vil til norddelen av fylket)

Rødt kurs i 7 dager for deg som er 12 – 13 år
28. juli – 02. august på Trøndertun Folkehøgskole

Blått kurs i 7 dager for deg som er 14 – 15 år
04.august – 10. august på Namdals Folkehøgskole

Svart kurs i 7 dager for deg som er 16 – 20 år
04. august – 10. august på Namdals Folkehøgskole

13. mai – HK øvelse på Lerkendal

Oppmøte kl. 17:30 på Lerkendal, ved Adressasvingen. Med instrument, flagg trenger kun flagg. Det blir trening inne på gresset, og hvis vi har tid, marsjering/marsjøvelse i nærområdet ved Lerkendal.

Elevene kan hentes kl.19:30.

16. mai – HK spilleoppdrag på Lerkendal


HK får i år som i fjor det ærefulle oppdraget å spille på Lerkendal i pausen i Rosenborgs 16-mai-kamp. De som vil har vanligvis også fått anledning til å følge kampen fra tribunen. 


16:50Oppmøte ved Adressasvingen (samme sted som ved øvelse 13. mai) i full uniform og med instrument. Flagg må ha med både instrument og flagg, dere skal spille i Fanzone.


Ta med skiftetøy dersom du ønsker å se 2. omgang. 

Husk at så lenge du går i uniform, også før og etter spilleoppdrag/konserter, skal uniformen bæres komplett. Kun hvis du har jakke/genser over uniformen skal hatt og hansker tas av.)

Elevene setter fra seg instrumentkasser etc. i garderoben. Det henstilles til at kofferter for de minste instrumentene legges igjen hjemme. Elevene får akkreditering ved inngang til garderobe.


17:15 – Spilling i Fanzone på Nils Arnes plass (2 nummer)

18:00 – Kampstart Rosenborg – KFUM

18:45 – Innmarsj og oppstilling foran hovedtribune

19:00 – Elevene kan hentes etter pausen i Adressasvingen

ELLER…

19:45 – De som vil kan bli igjen og se 2. omgangen. Det kommer til å være voksne der sammen med dem. De hentes i så fall etter kampen, samme sted.


Tips: Det lønner seg å finne alternativer til bil, det er mange andre enn korpselevene som også skal hjem etter kampen.

17.mai - Program for korpset

HK går en morgenrunde i nærmiljøet, før flaggheis til fanfare og nasjonalsang kl. 08:00. Sølv- og gullmedaljene til dem som har vært i korpset 3 og 5 år blir høytidelig utdelt. Det blir deretter servert en tradisjonell frokost med påsmurt mat for hele korpset i gymsalen , før oppstilling til barnetoget. 


Etter barnetoget kan barna hentes i midtbyen, og får noen timer fri, før vi på ny samles på Rosenborg skole for å lede an i et lite lokalt barnetog til særlig glede for barnehagebarna som ikke får være med i byen på formiddagen. Toget ender i skolegården på Bispehaugen skole, der korpsene har oppvisning som starten på skolegårdsfesten. 


Tidsplan:

06.45: Oppmøte HK

07.00: Oppstilling HK.  Velkommen og Ja, vi elsker

07.05: Morgenrunde

07.50: Oppmøte SK/AK + drill

07.50: Oppstilling hele korpset

08.00: Flaggheis og nasjonalsang. Fanfare og Ja, vi elsker

08.10: Medaljeutdeling

08.20: Frokost for hele korpset i gymsalen.

09:25: Oppstilling for hele korpset. Korspet spiller Ja, vi elsker (2 vers). Tale og dikt v/skolen.

09:55: Avgang fra Bispehaugen

10.22: Tidspunkt for oppmøte i Bispegata,  

Bispehaugen skole med Småbispan i front går som nr. 38 etter Charlottenlund videregående skole

ca 10:50: Barna kan hentes i Kjøpmannsgata, ganske langt ned mot Bakke bru.

Gi beskjed til en av de voksne som følger toget om at du har hentet barnet ditt (gjelder SK og AK), så slipper vi frykte at vi har mistet noen <3


15.30: Oppmøte hele korpset Rosenborg skole

15.45: Avgang fra Rosenborg skole


Ca 16.00: Skolegårdsfesten starter. Oppvisning SK/AK og HK.

17.mai - Medaljer

Hver 17.mai deler Småbispan ut medaljer til de som har gått 3 eller 5 år i korpset. Medaljeutdelingen er høytidelig, og skjer om morgenen i forbindelse med flaggheis kl 8. Dette er en viktig utmerkelse og en flott opplevelse. 


REGLER FOR UTDELING AV MEDALJER

1) Sølvmedalje utdeles etter 3 år i korpset.

2) Gullmedalje utdeles etter 5 år i korpset.

3) Ulik start-dato håndteres slik: Eleven må ha begynt i korpset før nyttår for at det skal regnes som ett år den påfølgende 17. mai.

4) Eventuell permisjonstid trekkes i fra måned for måned.

Oversikt medaljer 2024:

Sølv

Gull

Gi beskjed til styret@smabispan.no  dersom du tror det er noen feil, så retter vi opp.

17.mai- Skolegårdsfesten

Under følger litt info angående lotteri, premier og skolegårdsfesten i anledning 17.mai. Detaljert kjøreplan kommer senere.


Premier til 17.mai-aktiviteter

Småbispan har i alle år arrangert skolegårdsfest for nærmiljøet. Dette skal vi også få gjøre i år til glede for nærmiljøet! Aktiviteter på skolegården skaper en fin ramme rundt 17.maifeiringen på Bispehaugen, men utløser også behovet for en del premier. 

Alle familier må derfor levere inn innpakket/stykkpakket godteri til ca. 150,-. 

For eksempel kjærligheter på pinne, twist, konfekt, innpakket sjokolade, men ikke godteri i løsvekt. Dette vil vi ha innlevert på Bispehaugen så fort som mulig og senest 13. mai. En godt merket kasse for innlevering blir satt frem. Kvitter levering på liste ved kassen. 


Bidrag til kafé 

Hver familie skal levere én kanne kaffe og en kake oppdelt i serveringstykker, evt boller/muffins, til kafé-salget under skolegårdsfesten. Dette leveres på 17. mai. 


Vakter under skolegårdsfesten 

Alle familier må stille opp på vakter på ulike poster under skolegårdsfesten 17.mai (ca. 2 timer). Vaktliste finner du her. Vaktene er i tidsrommet kl. 15-17 eller kl.17-19. Bytt innbyrdes om vakten du får ikke passer.

Vaktliste -17.mai 2024.pdf

17.mai - Loddsalg

Småbispans 17.mailotteri er rett rundt hjørnet! Alle familier skal selge så mange loddark som mulig (minst ett med 50 lodd á 10,-) til lotteriet som trekkes 17.mai. Selg på jobb, til venner og familie og i nabolaget. Eller kjøp noen lodd selv ;) 

Loddark leveres ut på korpsbygget nå i løpet av nærmeste fremtid. Mer info kommer 😊 Ferdig utfylte og betalte loddark legges i postkasse som settes ut på korpsbygget. For at loddark skal være gyldige må oppgjør for loddark være betalt til korpsets Vipps #15107. Merk betalingen med familie og loddarkbokstaver. 

Vi trenger premier til lotteriet, så om du kan bidra eller kjenner noen som kan bidra med premier, ta kontakt!

Selg lodd! 

Dette er en meget viktig inntektskilde for korpset og vil komme barna våre til gode under årets sommertur.

Selg gjerne flere ark!


Annen nyttig informasjon:

Informasjon om aktiviterer i april og juni

Nyttig informasjon vedrørende uniformenes finurlige verden.